2018/09/05

Klasiky, které, doporučuju, chystám se číst, čtu nebo kupuju ...

Ciao, mí milí knihomolové,
abych tu nelhala tak jsem nečekala, že se k tomuto mému koníčku vrátím, jistě pořád čtu už míň než předtím a spíše víc klasik a omezuji hloupé YA, ale nějak jsem to tady zabalila dokonce jsem dala celkově stránku do neveřejných a chystala se to tu skončit, ale dneska jsem zrovna chtěla něco takového zase osvěžit a tak je to tu nový článek a zase nová éra blogu.

Už konečně k článku, za tu dobu, co jsem nebyla aktivní se mi podařilo přečíst nějaký počet klasik a trochu si ověřit pravdivost komentářů, které tyto knihy sklízí. Něco mě uvrhlo do sáhodlouhého přemýšlení nad životem, něco mě potěšilo, naopak něco zase zklamalo. A vlastně dneska vám tím mým seznamem provedu. Ještě když tak, tady ke knížkám napíšu svoje pocity, ale kdyby jste chtěli vědět víc, co jsem k jednotlivým knížkám napsala tentýž den kdy jsem je dočetla stačí kliknout na odkaz a najít si knížku v mém seznamu přečtených knížek a k tomu i komentář.



1. Velký Gatsby/ The Great Gatsby
DOPORUČUJI
Bože tak neuvěřitelně úžasnou knížku jsem dlouho nečetla, jedna z mých nejoblíbenějších klasik a knížek vůbec. Celkově knížka má velkou pointu rozlišovat pravé přátelé od tich, kteří jsou s vámi z bůh ví jakého důvodu, ale ten důvod určitě nejste vy, spíš konexe? prachy? A zjistit to dřív než se jim celý podmaníte. Když jsem knížku četla něco podobného jsem prožívala, alespoň jsem si to myslela... nebylo to sice tak zlé jako u Getsbyho a jeho naivitou a pohledem na svět s optimismem a možná proto u mě knížka vyvolala pocit souznění. Určitě dopoučuji.

2.  Na větrné hůrce/ Wuthering heights
ČTU 
Tahle knížka přesáhla nad mé očekávání. Popisuje člověka, co neodpustil, a svůj život poznamenal doživotní pomstě všem v okolí blízkým i nijak neznámým. Nevím čím to ani je, proč se mi tato knížka tak zalíbila, možná svojí atmosférou, možná svojí krutostí? Ale jedno vím jistě je skvělá. Chybí mi kousek do dočtení a těším se na zvrat nebo na něco, co mě nějak vyřadí z kolejí.

3.1984

CHYSTÁM SE ČÍST
1984 je kniha, která mi na poličce leží už nějaký ten rok a poslední nadcházející měsíc si říkám, že si jí přečtu po Větrné hůrce. Knížku jsem už jednou zkoušela číst, ale našla jsem jinou a tak jsem knížku zanechala otevřenou, tentokrát jí, ale chci přečíst celou.

4.Jane Eyrová/Jane Eyre
MÁM OBJEDNÁNO
Zrovna včera jsem si tuhle knížečku objednávala. Spisovatelka Ch. Bronte je jednou ze sester Bronteových do kterých také patří Emily Bronte, která napsala Na větrné hůrce, tím pádem už asi vidíte důvod ke koupi této knížky.

5.Pýcha a předsudek

NIC MOC
Poprvé když jsem si knížku přečetla tohle byla jedna z mých oblíbených knih časem, ale barva vybledla a knihu jsem si zapamatovala jenom pod štítkem přečteno. Sice pořád znám děj, ale nic co by my dávalo takový pocit, že ta knížka se mi líbila, nic takového, že když se na ní podívám připomenu si pocit, který mě provázel po čas čtení.

6.Romeo a Julie/Romeo and Juliet

MOHLO TO BÝ LEPŠÍ
Moje první drama a přesto nic moc ano části se mi líbily a



knížka byla jakž takž hezká, ale větrnou hůrku nepřekonala. 

Kdyby vás zajímalo tak další dramatem a taky klasikou bych si chtěla koupit Hamleta. Tak, se těším. jinak zase někdy příště snad už brzy...




2 komentáře:

  1. Skvělé tipy :) Četla jsem Janu Eyrovou, ta byla výborná :) Na Větrné hůrce spíše zklamání a teď chci ještě rozečíst 1984 :)

    OdpovědětVymazat
  2. Pýcha a předsudek, Jana Eyrová a Na Větrné hůrce jsou podle mě tři naprosto úžasné knihy. :) Souhlasím, že od Romea a Julie jsem čekala víc, ale za to Hamlet mě překvapila. :) Jednou za čas si klasiku přečtu moc ráda, můžu doporučit třeba Bídníky, nebo Chrám Matky Boží v Paříži... :)

    OdpovědětVymazat