2018/07/22

Recenze: na knížku smutnější jak Hvězdy nám nepřáli

Název: Eleanor & Park
Název v originálu: Eleanor & Park
Autor: Rainbow Rowell
Překladatel: Jana Kunová
Nakladatelství: Yoli
(náš) Rok vydání: 2014
Počet stran: 325
Žánr: YA

Ciao, mí milí knihomolové,   

Nová škola, nový začátek. Eleanor nastupuje do nové školy a prvním kontaktem je školní autobus, který její život promění v něco zcela jiného. Pitoméj Asijskéj kluk Park, jí dovolí se posadit vedle sebe a tak začíná jejich krátký milostný život. Kde Eleanor je šikanovaná, Park ochranitelský a oba dva do sebe zamilovaný.



Rainbow Rowell dokáže nádherně psát, až tak, že dokážete se vcítit do hlavních postav a cítit s nimi.

I když knížky z podobným tématem tu jsou v hojném počtu, tak nevím proč u téhle jsem pocítila něco víc. Na konci jsem pocítila tu úzkost, tu samotu Parkovu, nebo Eleanor? 

Knížka není psána nějak těžce a ani nijak zvlášť odlišně od ostatních spisovatelů. I když jsem Eleanor měla ráda zejména kvůli její odlišnosti, vlasům a možná i zajímavému jménu, mi opravdu vadila ve chvíli kdy řekla totální pitomost a mi jsme se v té chvíli asi měli zasmát. Park byl miléj jak to kluci dokážou. A čtení komiksů, poslouchání Beatles mi opravdu zvedlo náladu na celý týden.

Oceňuju grafiku obalu, který je takový něžný a hlavně teen. Nevím jak líp to popsat, prostě se mi líbí.










I když tohle byla taková, kratší recenze nemá smysl tuhle knížku více okecávat, když bych stejnak nic kloudného nevymyslela.


1 komentář:

  1. Pěkná recenze :) O knize jsem už před nějakou dobou uvažovala, nakonec jsem se k ní nedostala, věřím ale, že jako milá oddechovka na léto je kniha ideální. :)

    OdpovědětVymazat