2018/06/23

Film vs. kniha - Stmívání

Ciao mí milí knihomolové,
vítám vás u nového článku a jelikož jsem zjistila, že mám strašně málo článků s touto tématikou neboli zhodnocení filmu a rovněž knihy, tak tu přináší další podobný článek na toto téma. Dnes, ale podle názvu článku nás čeká stmívání a to první díl z čtyř člené série Twilight ságy.
Výsledek obrázku pro bella swan gif



Asi bych začala od filmu, který je hodně nahraný a vůbec se nedá srovnat s knihou. I když knížka taky není nejlepší tak film určitě překonala. Bellu hraje neotesaná Steward a Edwarda Robert Pattinson, kterého jste mohli vidět hrát v Harrym Pottrovi Cedrika. Dřív se mi film líbil byl úžasný a nijak jsem neviděla žádný chyby. Teď, ale jakoby to byl úplně jiný film, který se nedá srovnávat s tím, co jsem viděla předtím. Všechno je strašně naivní a až absurdní, když na to koukám je to až přehnaně milostné.
Edward ve filmu vypadá na staršího než by jsem si představovala podle knížky. I když je  Kristen docela moc pěkná její vzdychání a neotřepaná vtipy mi lezou krkem od samého začátku. Knížka sice není nějak ultra úžasná, ale určitě se kvalitou daleko vzdaluje filmové verzi. Určitě musím říct, že v ní najdete spoustu ukousnutích momentů ze života upírů, které podle mého některé měli být řečeny i ve filmu jako například proč se Edwardovy mění barva očí a ne zakecané nějakým florescentem jak to vysvětlil Robert Pettinson.

Na knížku jsem nechtěla dělat recenzi, jelikož mám v plánu po dočtení celé série udělat jedno velké shrnutí. Takže ani teď nebudu moc odhalovat moje hodnocení knížní série kde jsem zatím u dočtení druhého dílu.

Tohle byl takový kratší článek. Doufám, že se vám líbil a uvidíme se příště.



1 komentář:

  1. Já jsem ze Stmívání viděla a četla jen první dva díly a souhlasím, že knihy jsou lepší a propracovanější. „Chyby“ ve filmu jsem také před čtením tolik nezaregistrovala a herecké výkony... opravdu nic moc. :))

    OdpovědětVymazat