vítám vás u recenze na knížku od uznávané české autorky Petry Soukupové "Kdo zabil Snížka?"

Název: Kdo zabil Snížka?
Autor: Petra Soukupová
Nakladatelství: Host
Rok vydání: 2017
Počet stran: 140
Žánr: pro děti

Martinka chce hodně psa, ale pes to je zodpovědnost, ten se nedává jen tak jako dárek to je živý tvor. Ale přesto po dlouhém usilovném toužení tedy psa dostane. Snížek je sice milý a hodný pejsek, ale hodně utíká a vrací se pozdě možná snad nad ránem domů. Jednoho dne ho, ale Martinka najde u cesty ležet mrtvého a tak začíná pátrání kdo by mohl Snížka zabít. Zelenka, pan Král nebo snad Viktorova máma? to se dozvíte po přečtení knížky.

Zezačátku zjistíte, že je knížka opravdu psána dětským pohledem, slova nijak nepřebývají nějakou extravagancí ani nemusíte pátrat ve slovnících, ale nebojte se, po chvilce si na to zvyknete ani to nedá námahu. Knížka byla současně psaná i s její druhou představitelkou tady toho neobyčejného příběhu a to "Nejlepší pro všechny" zvláštní je,
"Nejlepší pro všechny" je knížka určená dospělým a první díl této "série" je spíše určena dětem. Zápletka je v celku povedená spíš jak pro děti bych druhou část knihy dala přečíst dospělým. Knížku jsem četla asi dva možná tři dny to znamená, že knížka vůbec není tlustá ba naopak dala by se považovat za tenoučkou se svými 140 stránkami, k tomu je úžasně propletená různými ilustracemi, které dodávají dojem jemnosti a dětskosti na knížce. Zima a sníh je autorčina poznávací značka a na to by jste se mohli připravit, snad jsem ani nezaznamenala léto, její popis zimy je tak odpovídající, skutečné a do opravdické zimě, kterou jsme tu už dlouho neměli. Martinka je holčička možná už slečna, ale autorka neuvádí kolik jí tak je, která je stoprocentně tvrdohlavá a stojí si jedině za svým její kamarádi kteří s ní pátrají po zločinci se zdají být bojácný což příběhu dodává jistou pravdivost, nic není nahrané a všechno jakoby autorce hrálo do karet až nato, že tento příběh se nikdy nestal a vše je jen smyšlené (alespoň myslím). Knížku i když s odporem na to, že se jedná o vraždu psa jsem dala přečíst své mladší sestře s kterou mám na blogu už také jeden článek tak uvidíme, co ona na to poví. Taky bych doporučila pokud o knížkách se chcete dozvědět něco víc přečíst si tyto články TADY A TADY.

Jak už jsem řekla knížka je propletena mnoho obrázky, které ilustrovala ilustrátorka Tereza Ščerbová, která dokonce za svou práci dostala dvakrát ocenění Zlatá stuha, bohužel za tuto knížku ne.

Autorka Petra Soukupová patří k nejúspěšnějším současným českým autorkám. Podle knížky "Na krátko" se v režii Jakuba Šmída dokonce natočil stejnojmenný film a její knihy se překládají do sedmi jazyků, což si myslí, že pro českou autorku je to jedině úspěch.

I když bych asi za normálních okolností knížce dala asi tak 4 hvězdy tentokrát musím, ale dát plný počet, protože knížka byla ne úžasná ne nijak vyjímající, ale milá a sympatická a to stačí k tomu aby na mě zapůsobila.