2018/01/12

Vánoční nadílka co lepšího si přát?


Milí milovníci knih,
Dneska jsme měli asi nejvíce slavený svátek v roce hned po Silvestru a Velikonocích. Určitě všichni dostali co si přáli i já jsem dostala tu většinu, ale zprvu bych vám chtěla trošičku říct o tomto svátku. Moc jsem se tedy o Vánoce a tento svátek nějak nezajímala, jak vzniknul? Co to vlastně je? Vždyť ho stejnak každý rok slavíme a nevím o něm z poloviny nic. Slovo Vánoce jak jsem pochopila se skládá z německého slova Weihnachten česky svatá noc, no a my jsme si jako všechno počeštily. Taky možná tahle zajímavost o které jsem už někdy slyšela, že vánoční stromek se dřív zavěšoval kmenem nahoru no a i to dělali zprvu Němci. No a taky to, že Vánoce jsou vlastně sváteky všechny dohromady co za jiných let byli na prosinec (např.: slavnost zrození slunce, konec slunovratu v Egyptě, v Mexiku a v Peru oslavy narození nebeské Panny,….)

Myslím, že toho už bylo příliš a může se vrhnout na ty vánoční dárky.

1. Málo kdy se mi stane, že mám co ke knížce můžu říct. Ale tuhle knížku jsem nedostala od Ježíška nýbrž od mojí nejlepší kamarádky Barušky. Který jsem na oplátku věnovala Diabolika. Je to druhý díl Školy dobra a zla.

Sofie a Agáta našly svůj šťastný konec a vrátily se do Gavaldonu. Ale jejich návrat domů není tak pohádkově úžasný, jak doufaly. A když si Agáta začne přát, aby si zvolila jiný šťastný konec, otevře znovu brány do světa Školy dobra a zla. Ale pohádkový svět, který se Sofií znaly, se změnil. Čarodějnice a princezny, zloduchové a princové už nejsou nepřátelé. Všemi pravidly pohádkového světa bylo otřeseno. Zlo a dobro již proti sobě nebojuje, ale naopak spojily své síly před hrozbou hrozivého a tajemného nepřítele. Válka se blíží a Sofie a Agáta budou muset bojovat, aby obnovily mír, jinak by všechno a všichni mohli být zničeni. Podaří se jim zachránit pohádkový svět?
2. Rezistence, druhý díl Divergence, který mě docela dost okouzlil.

Měl to být pro Tris šťastný a slavnostní den, ale všechno dopadlo úplně jinak. Po krvavé tragédii mezi frakcemi vzrůstají konflikty a nad společností se vznáší válka. Tris se musela rozhodnout
už jednou - a teď ji čeká další volba. Dřívější rozhodnutí, obavy, zármutek i provinilost, to vše ji teď dostihlo a Tris nezbývá než bez výhrad přijmout svou Divergentní identitu. Dokáže se ale vyrovnat se vším, co to znamená?

3. Pýcha a Předsudek, ale nový obal od Omegy.

Autorka líčí klidný a ničím nerušený život, všední radosti, zábavy a starosti. Rodinný klid bývá narušen zejména tehdy, když jsou v rodině dcery a na obzoru se objeví možný ženich. Vdavky jsou pro ženu v této době jedinou možností zaopatření a proto je nutné důmyslné splétání sítí kolem kandidáta ženitby. Autorka dává svému románu ironický podtext. Všechny postavy románu - stoický pan Bennet, jeho energická manželka a pět dcer vstoupily již dávno do podvědomí čtenářské veřejnosti...

4. Harry Potter a ohnivý pohár a samozřejmě jeho nový obal.
A k tomu snad nemusím vkládat anotaci z databáze knih, nebo snad jo?

5. Tašky na knihy s úžasnými motivem Malého prince a Marilyn Monroe.

No, a co vy jste dostali pod svůj stromeček? Snad jsme byli z dárků potěšeni protože další dostanete zase za rok...

Žádné komentáře:

Okomentovat