2018/01/12

Knihomolka Remi #3

Po několika měsících a strádání mé rubriky se konečně přihlásila Remi. A jsem jí za tuto věc vděčná. Také pokud chcete tuto vážnou rubriku podstoupit neváhejte a napište mi na emil tanachocova@atlas.cz.

Jméno: Remi
Blog: http://remily13.blog.cz/
E-mail: remily13@seznam.cz
Věk: Jestli to nevadí, ráda bych si nechala pro sebe. (jistě)

1. Co tě přivedlo ke čtení:
Rodina. Když jsem byla malá, rodiče mi vždy četli před spaním.
A tak jsem hned, co jsem se to naučila, prostě začala číst taky.

2. Proč čteš:
Toto nebude asi nic nového. :) Čtení mě neskutečně baví. Ráda sleduju, jak se postavy vyvíjí, těší mě prožívat jejich život společně s nimi. Z pohodlí postele se vydávám do všech možných světů a cvičím fantazii.

3. Píšeš příběhy:
Ano. Ať už povídky do světa Harryho Pottera nebo originální. Občas je příjemné "vypsat" nějaké myšlenky a nápady. Ono to vypadá jako pověra, ale člověk se tím skutečně uklidní.

4. Tvůj nejoblíbenější citát: "Osud míchá karty, my hrajeme."

5. Tvoje nejoblíbenější kniha: Čím víc knih člověk přečte, tím těžší je na tuhle otázku odpovědět. Netvrdím, že jsem přečetla nějaký závratný počet knih, ale stejně nemůžu vybrat jen jednu… Takže mých top 5 knih je Šest vran, Vinnetou, Artemis Fowl, Bestie je zvíře a Obraz Doriana Graye.

6. Nejoblíbenější kniha v dětství: Pokud si dobře vzpomínám, tak jsem měla moc ráda Zuzanku od Daniely Krolupperové nebo sérii Čtyři a půl kamaráda od Joachima Friedricha.


7. Kniha co tě přivedla k pravidelnému čtení: Pravidelně čtu snad od doby, co umím číst. :) Pravda, na prvním stupni základky jsem četla míň, ale i tak je pro mě těžké něco konkrétního vybrat…

8. Nejoblíbenější spisovatel: Stejně jako oblíbených knih, i oblíbených spisovatelů mám víc a kdybych se měla rozepsat, tak tu asi budeme do zítra. Mezi ty nej patří Eoin Colfer (protože píše neuvěřitelně čtivě), Karl May (má ty nejkrásnější příběhy), Oscar Wilde (miluju jeho ležérní styl), Peternelle van Arsdale (dokonalá atmosféra, promyšlené charaktery) nebo Leigh Bardugo (protože dobré knihy neprozradí všechna svá tajemství najednou).

9. Jaká kniha ovlivnila tvůj život: Stojím za názorem, že každá dobrá kniha, kterou kdy přečtete vás ovlivní. Jsem živý důkaz. :)

10. Chodíš do knihovny: Dlouho jsem nechodila, ale nedávnou jsem zase začala.

11. Byla jsi někdy na nějaký book akci: Ne, ale hrozně ráda bych se příští rok dostala na humbook. To je jeden můj knihomolský sen.

12. Knížky z knihovny nebo koupené: Koupené. Protože jsou jen vaše. Krásně voní novotou. A můžete je číst pořád a pořád dokola… :) Nicméně ráda si knihu nejdřív půjčím v knihovně a kupuju teprve, když se mi líbí.

13. Jaký je tvůj nejoblíbenější bookbloger/booktuber: Co se týče bookblogerů, tak nevím. Psané recenze většinou srovnávám mezi sebou na několika různých portálech. A na youtube se to liší dle žánru. U fantasy a YA dám na Markétu ze světa podle Marille a Míšu z Radši knihu, u klasiky na Veroniku z Bichliččina videoblogu a Dorotu Noon, horké novinky beru z anglických kanálů Jessethereader a PersuseProject.

14. Máš nějakého book boyfrienda/girlfriend: (to znamená knižní osobu do které ses prostě zamilovala) Ano. ;)

15. Podpoř lidi ve čtení; řekni nějakou motivační řeč, která by měla přimět lidi číst:

ČTĚTE.

Zlepší se vám paměť, ubude stres, budete chytřejší a proto atraktivnější. Zlepší se vám představivost a soustředění, snáze zhubnete.

I když to zní jako pohádka, tohle všechno vám přinese čtení! Ale to není to hlavní…

Čtěte. Protože čtení je zábava.

Třeba čtení není nuda. Možná jste jen nikdy neměli tu pravou knihu. Najděte si svůj žánr. Fantasy, romantika, dobrodružství, sci-fi, historie… Zkoušejte! Najděte si svého autora, příběh, postavu. A jednou v knize najdete sebe.

Čtěte. Protože čtení je sexy.

Číst neznamená být šprt s obřími brýlemi a sedět odstrčeně kdesi v koutě. Ke knihám se vyrábí tolik doplňků. Záložky, knihy, trička, hrnky, hračky. S citáty z knih budete působit neskutečně chytře. Fotky s knihou v ruce okouzlí potencionální partnery. ;)

Čtěte. Protože s knihou prožijete tisíc životů…

Otázky na míru:
1. Jak jsem zjistila píšeš, můžu to nazývat povídky...? O čem je tvá nejaktuálnější "povídka"?
2.Jak dlouho bloguješ na tomto blogu? Neměla si nějaké před tím? Neplánuješ jak většina (co koukám) blogerek odejít na doménu blogspot.cz?
3.Pořádáš akci "Adventní kalendář," o čem je tato akce? A plánujete na další rok stejnou?
4.Určitě nás zajímá jestli nebudeš pořádat nějakou soutěž nebo něco podobného?
5. Máš nachystaný nějaký zvláštní článek nebo na co by jsme se do budoucnosti mohli těšit na tvém blogu?

1. Momentálně píšu povídku Ashley Roux. Je to fanfiction na Harryho Pottera, konkrétně éru na Pobertů. A povídka je o dívce, Ashley, která nastupuje do prvního ročníku Bradavic - o jejím přátelství s Poberty, objevování hradu a vůbec o všem, co lze v Bradavicích najít. :)

2. Na remily13.blog.cz jsem asi rok a půl (konkrétně od 23. 5. 2016) a je to můj první blog. Co se týče téhle aféry mezi blog.cz a blogspot.cz, myslím, že je to víceméně pravda a ty výpadky mě poslední dobou docela vyděsily. Ale na blog.cz jsem začala a mám to tu ráda. Když si člověk najde tu správnou komunitu, tak se mu nechce odcházet… :)

3. Adventní kalendář je o tom, že každý den adventu až do Vánoc zveřejním na blogu jednu povídku - taková náhrada čokolády z opravdového adventního kalendáře. :) Speciální je v tom, že zadání povídky si můžou v komentářích určit sami čtenáři a je to potom takový mini vánoční dárek, přesně na míru podle přání.

Jestli na blogu vydržím ještě rok (a já doufám že ano), tak akce určitě zopakujeme.

4. No, to je trochu těžší. Kdysi už jsem jednu soutěž dělala, ale nebyl téměř žádný zájem. Takže nic konkrétního nemám v plánu, ale třeba jednou…

5. Upřímně, nevím. Většina článků u mě vzniká nárazově a dopředu plánuju jen některé - člověk nikdy neví. :) Ale sama se těším (pokud to tak jde říct, když ty články znám dopředu :D) na kočičí povídku "Vzpomínáš", která vyjde koncem listopadu.

Žádné komentáře:

Okomentovat