2018/01/12

Knihomolka LM #2

Máme tady další díl rubriky "knihomolové" a tentokrát mi napsala moje milá čtenářka LM a ještě připomínám kdo má zájem ať mi napíše na můj e-amil.

Jméno: LM

Co tě přivedlo ke čtení:
Ako malá som sa nikdy neponevierala po dome s knihou v ruke. Práve naopak, ak som nejakú už držala, tak v druhej som mala nožničky a akurát som ich ničila, lebo sa mi páčili obrázky :D Bola som malý kazisvet.
K čítaniu bez deštrukčných úmyslov ma priviedla až učiteľka na základnej škole v 8.-9. ročníku. Tu som si zamilovala medzivojnovú literatúru a Shakespeara.

Proč čteš:
Čítam, lebo si pritom odpočiniem. Baví ma cestovať z jedného sveta do druhého a prežívať dobrodružstvá svojich hrdinov. Okrem toho to vnímam ako cestu k spoznaniu autora samotného :)

Píšeš příběhy:
Príbehy píšem od malička. Pamätám sa, že sme doma mali starý písací stroj a na ňom som vymyslela svoju prvú rozprávku o dievčatku, ktoré žije s dinosaurami :D Časom sa žiaľ stratila, ale písaniu som zostala verná. Na mojom blogu môžete nájsť zopár ukážok a v blízkej dobe sa chystám na vydanie svojej prvej e-knihy. Píšem žáner fantasy, lebo mi to umožňuje popustiť uzdu svojej fantázii a zároveň to vnímam, ako sebarealizáciu a psychohygienu. Rovnako ako čítanie kníh, pomáha mi to odpútať sa od všedných problémov.
Tvůj nejoblíbenější citát:"Člověk má v hlavě vždycky lepší knihu, než jakou potom dokáže napsat na papír."(Michael Cunningham)
Tvoje nejoblíbenější kniha:
Fuh, som veľká milovníčka a zberateľka kníh, takže vybrať len jednu je nad moje sily, no v poslednej dobe asi vyhráva séria Zaklínač od Andrzeja Sapkowského, či klasická literatúra od Jane Austenovej, ale nepohrdnem ani knihami od Cassandry Clare, série Pekelné stroje a Nástroje smrteľníkov + poviedkové špeciály.

Nejoblíbenější kniha v dětství:
Určite Herkules, milovala som Pegasa :D

Kniha co tě přivedla k pravidelnému čtení:
K pravidelnému čítaniu kníh ma nalákala kniha "Na západe nič nového"

Nejoblíbenější spisovatel:
Aj tých mám veľmi veľa a nerada by som komukoľvek z nich ukrivdila, ale štýly Cassandry Clare, Holly Black, Sapkowského, Shakespeara a Jane Austenovej mi učarovali.

Jaká kniha ovlivnila tvůj život:
Hm, ťažko povedať, lebo takmer každá z kníh, ktoré som prečítala mi ponúkli niečo nové a iný uhol pohľadu na určité situácie. No pravdepodobne to bola kniha Musaši od Eidži Yošikawa. Táto kniha má skutočne čo ponúknuť :)



Jseš členem Knížního klubu:
Áno som :)

Chodíš do knihovny:
Do knižnice som chodila naposledy na základnej škole, ale ja som škrečok a preto som sa rozhodla knihy škrečkovať, asi by ma roztrhalo, ak by som mala dobrú knihu vrátiť :D

Byla jsi někdy na nějaký book akci:
Chodím sa pozrieť len na Bibliotéku, lebo sa tam dajú zohnať dobré tituly za príjemné ceny :)

Knížky z knihovny nebo koupené:
Jednoznačne kupované a ideálne žiaden e-book :D

Jaký je tvůj nejoblíbenější bookbloger/booktuber:
Priznám sa, že booktuberov vôbec nesledujem, ale recenzie si vždy rada prečítam. Nemám obľúbeného bookblogera, lebo medzi nimi cestujem a porovnávam si ich recenzie, ale vždy sa rada pozriem na blog k Daramegan (http://darameganknihy.blogspot.sk) a Chensie (http://www.svet-mezi-radky.cz/)

Máš nějakého book boyfrienda/girlfriend:
Mám priateľa, ale book boyfriend by som ho nenazvala, lebo on takmer vôbec nečíta :D

Podpoř lidi ke čteí řekni nějakou motivační řeč která by měla přimět lidi ke čtení:
Nie je nič krajšie ako nová kniha so skvelým príbehom. Knihy uvoľňujú, motivujú, inšpirujú k tvorivej činnosti a ponúkajú nám možnosť popustiť uzdu vlastnej fantázii. Zažiť dobrodružstvo bez nutnosti cestovať, milovať - znova a znova, nenávidieť a plakať - až nám trhá srdce, vedia pobaviť a umožňujú nám cestovať v čase. Kto tvrdí, že nemá na knihy čas, ten sám seba klame - čas máme vždy, je však na nás, ako sa ho rozhodneme využiť ;)

2.Exkluzivní otázky přímo na tebe:
Za jaký příběh si na sebe nejpišnější:
Práve teraz asi za príbeh "V labyrinte Temnoty", lebo to bude moja e-book prvotinka a tak mám z tohto príbehu nesmiernu radosť. :)
Čteš aktuálně nějaký příběh od nějaké blogerky:
Čítam Letopisy Lacrie od Keavy (http://letopisy-lacrie.blog.cz/) a Dračiu Perlu od rainorchid (http://moje-farby.blog.cz/), momentálne žiaľ nemám viac času, popri čítaní kníh a písaní :)
Co je protebe tvůj blog:
Môj blog je pre mňa formou sebarealizácie. Je to taký môj malý odkaz a spôsob, ako sa podeliť o svoju tvorbu, vypočuť si spätnú väzbu, ktorá je pre mňa mimochodom veľmi dôležitá, bez konštruktívnej kritiky, by som sa nikdy nikam nedostala :)
Co by bylo kdyby si neměla kam dávat příběhy:
Uf, asi by sa mi rozpadol môj malý, snový svet, ale asi by som prešla na staré spôsoby a hádzala to len tak na papier. Ak bude treba, pokojne to naškriabem aj do jaskyne :D To by bolo prekvapenie o pár tisíc rokov :D

Knihy nebo příběhy:
Oboje má svoje kúzlo. Napísať poviedku považujem za o niečo ťažšie, lebo zhrnúť dej, tak aby mal hlavu aj pätu do 1. - 2. normostrán dá zabrať :D Knihy sú však komplexnejšie a zanechávajú dojem bez akýchkoľvek nejasností (väčšinou), takže asi skôr knihy. Já osobne som teraz zaťažená na písanie noviel, čo považujem za taký zlatý stred medzi poviedkou a plne rozvinutou knihou :D

Žádné komentáře:

Okomentovat