2018/07/10

Recenze: Bianca AKA Otka (Ošklivá Tlustá KAmarádka)

Název: Otka
Název v originálu: DUFF
Autor: Kody Keplinger
Překladatel: Martina Buchlová
Nakladatelství: CooBoo
(náš) Rok vydání: 2015
Počet stran: 300
Žánr: YA

Ciao mí milí knihomolové,

Sedmnácti letá Bianca neboli Otka. Přezdívka, kterou jí vymyslel Weasly Rush, slaďouš ze školy, sukničkář, děvkař,.., kterého Bianca z celého srdce nenávidí, ale, co když právě on je její záchrana před opravdovým světem, a když jí takhle zachrání, Bianca si vlastně uvědomuje, že tak trošku se do něj zamilovala.




Že by knížka přetékala nějakými moudrostmi, to asi ne, jen přec je to YA a ne zrovna nějak... výjimečnější než ostatní. Po knížce jsem ale šáhla asi kvůli obálce a nápadu na slovo OTKA. 

Knížku jsem přečetla za dva dny milostní románek mezi Weaslym a Biancou jsem si zřejmě nemohla nechat ujít. Určitě tohle nemůžete považovat za těžší čtení, je to paperbacková knížka z 300 stranami. U knížky jsem se například strašně nasmála možná ještě víc než u knížek s ironickým přebalem "Budete se smát nahlas," tohle sice tato knížka nehlásá a já taky ne, protože kdo ví jaký máte humor, jestli nějaký, ale já jsem se opravdu smála i nahlas.

Bianca jako postava se mi strašně líbila byla cynická, vtipná a nikoho si nenechala přirůst k tělu, až na Rushe. Její nápady a přezdívky, například na roztleskávačky, kostnatý komando, a spoustu dalších cynických hlášek a nápadů bylo prostě skvělý.





Jen pro upozornění je i film natočený podle téhle knížky, ale, co jsem ho našla je jenom v angličtině.
Na oddechovku to by byla skvělá volba to můžu doporučit. A tohle je prozatím všechno a snad někdy příště.

1 komentář:

  1. Pěkná recenze, kniha se mi líbí už podle názvu a to, že je skvělá i uvnitř je dobře. :) Třeba se k ní dostanu. :)

    OdpovědětVymazat