Recenze: Malý princ

Název: Malý princ (Le Petit Prince)
Autor: Antoine de Saint-Exupéry
Nakladatelství: Fortuna Libry (ČR)
Rok vydání: 2015
Počet stran: 96
Žánr: pohádka, světová literatura

Milí knihomoláci, nějak musím zapracovat na nezapomínání začátečního pozdravu protože vždy se vrhnu do článku nějak po hlavě než bych přemýšlela, co vlastně píšu, takže ho přidávám dodatečně, taky jsem si všimla jak náramně dokážu používat miliony synonym pro slovní spojení "člověk, co miluje knihy" takže pokud máte další nápad pro označení nás (i tak bych se mohla nazývat) nezapomeňte mi to vzdělit. Knížku jsem kupovala v levných knihách za 59,-Kč což jste taky mohli vědět z nějakého minulého článku. Taky bych chtěla něco říct o autorovi, což bych chtěla taky dělat častěji.

Exupéry byl sám pilot, co bohužel taky v letadle zemřel. A když propukla 2.světová válka vynutil vstup do řad válečných pilotů, který byl odmítat pro jeho věkovou kategorii. Ještě předtím vystudoval námořnickou školu, která ho nijak pravděpodobně neoslovila. Náš úžasný spisovatel zemřel nad Alpami nebo kolem Korsiky, pravděpodobně postřelen Německými stíhačkami.

Knížka vypráví o člověku co ztroskotal s letadlem, což není zas tak podstatné. Jenže na ostrově nebo prostě na místě kde právě havaroval potkal Malýho prince, který nám vypravuje o svojí planetě, jak je tak malinká, že kdyby baobaby vyrostli víc rozmačkali by a zničili jeho planetu. Vypráví nám o chamtivosti a o vidění neviditelného.

Příběh určitě nebudete číst dlouho přece jen má 95 stran, ale i přesto se u některých pasáží zastavíte a řeknete si, že tohle je právě to o čem lidi mluví o tom jak Exupéry dokázal do dětského příběhu zakombinovat věci jako definici lásky, soudit sám sebe a všechno co by jsme vystihly slovem "moje máma mi to říkala". Alespoň tak to mám já vše, co bylo napsáno v této knize jsem postupem času všechno probrala s mámou, protože jedině s ní jsem tohle mohla probrat tihle důležité a přesto malicherní věci. O kterých se v dnešním uspěchaném světě nemluví.

"Nejlevnější cenu knihy Malý princ naleznete na Srovname.cz.
Srovname.cz vám poradí, kde nakoupíte knihu Malý princ nejlevněji"