Recenze: Bez šance

Název: Bez šance (Unwind)
Autor: Neal Shusterman
Nakladatelství: Knížní klub
Rok vydání: 2016
Počet stran: 301
Žánr: Sci-fi

Ve světě jako tento vládne volba na život "jen někdy", jen v ten časový úsek, který vám asi nebude hoden, můžete žít, tak jak budete chtít. Connor se do rvaček zaplete rychle a hned jak jeho rodiče pochopí, posílají ho na rozpojení. Risa je ve Stá-Du (statní domov)a i přesto, že hraje nádherně na klavír její osud potkává podobné trable, vždyť takových dětí je mnoho říkají. Lev je celý život se svým osudem smířený, že je desátek a že jeho život v 13 let končí. Jenže ho unese dívka a kluk co se znenadání objeví na dálnici, kde všichni zjistí, že mají stejný osud a že musí utéct. Lev z prve chce útect, protože 13 let byl učen jak desátkovaná poprava je svatá a vše je tak jak má být. Ale všechny nakonec karma přivede na stejné místo z prve, narazí na děti jako ony. Ale pak i někam kam se nikdy nechtěli dostat. Přežijí? Co dělat pro rozpad politického zákonu, jak vše přivést do normálu? Jak nežít na kousky?

Je strašně iracionální jak tento autor mohl tak dlouho zůstat ve svém utajeném úkrytu. Vytvořil nám takový svět kde jsem pochopila co znamená slovo VOLBA. Dřív to bylo pouhé slovo, které mi ani docela nedávalo na významu, vždyť všichni máme právo volby, máme právo se rozhodovat, máme právo říct NE! Všichni kdo knihu dočtou nejen tohle pochopí, ale i to proč by, jsme si měli vážit našeho života. Protože za pár let "život" bude byznys jak každý jiný … Protože v tomhle světě právo volby mají jen lidé od 1-12 a 18- a víc. Ale právo volby by měl by mít každý, bez rozdílu. Možná že mě kniha ze začátku nebavila, možná, že z prve byla nudná, ale pak pochopíte, že v sobě skrývá nějaký poslání, nějakou pravdu… Jak je možné jen tak poslat svoje dítě na rozpojení, jak se tohohle může někdo dopustit, vždyť je to vražda.

Kniha je úžasná a překvapila mě natolik, že nemám slov, nevím co dřív bych měla říct. Čapání, tleskači, rozpojování, volba,… všechno se to ve mně přehrnuje a já nevím. Je jediné co vám musím, nebo spíš můžu říct je to dokonalé dílo.

"Nejlevnější cenu knihy Bez šance naleznete na Srovname.cz.
Srovname.cz vám poradí, kde nakoupíte knihu Bez šance nejlevněji"