2018/01/12

knihovnické přírůstky


Dlouho jsem v knihovně nebyla, protože jsem si nashromáždila pět, skoro šest knih a četla je celé dva měsíce. No a dneska jsem dočetla předposlední knihu a vydala se si propůjčit další kousky.

Tentokrát jsem nekoukala co mají a nemají, ani jsem si nedělala seznam jen jsem přišla a podle chuti a podle toho jak knihy znám si je půjčila. Sice jsem si chtěla půjčit ještě jednu knihu a tím by byla "proč? 13x proto", ale neměli jí a tak jsem si jí zarezervovala na 9.8..

1.Město z kostí
Jde o to že jsem si město z kostí propůjčila během července díky filmu. A proto píšu pět, skoro šest protože jsem tady měla ještě knížku, kterou jsem nedočetla. Jsem na stí stránce, ale nic vám k ní nebudu prozrazovat, jedině anotaci.

Když se patnáctiletá Clary Frayová vydá do newyorského klubu Pandemonium, vůbec netuší, že se stane svědkyní vraždy a vstoupí tak do světa lovců stínů, bojovníků, kteří mají svět chránit před démony. A už z něj nevystoupí, protože její život se převrátí vzhůru nohama... Co je Clary vlastně zač? Kde se vzaly její schopnosti? A jsou pro ni spíš prokletím, nebo požehnáním? Zábavná, odvážná a neotřelá fantasy slibuje svým čtenářům strhující čtení, s nímž nebudou chtít přestat.

2.Po zemi bloudím dál
Nedávno u nás vydaná kniha, která se docela stala jednou z viditelných knih. Která má na začátku knihy mapu a když prolistujete knihu zjistíte že se píše rok 1849.

Lee Westfallová dokáže kolem sebe vycítit zlato. Zlaté žíly hluboko v zemi, malé valounky v proudu řeky. Díky tomu dokáže uživit svou rodinu i během třeskutých zim. Zlato pro ni znamená teplo, život a domov, dokud se neobjeví muž, který chce její dar zneužít pro sebe. Když ji připraví úplně o všechno, uteče Lee do Kalifornie. Kde jinde může dívka s magickými schopnostmi hledat útočiště, než ve městě, v němž bylo právě objeveno zlato?




3.Poušť v plamenech
To koukám že mám tady docela letošních knih a tím je i tato kniha. Jako "po zemi bloudím dál" tak i tato kniha má mapu a zvlášní ohraničení kapitoly.

Amání je neohrožená pistolnice a osud pouště jí leží v rukou. Pouštnímu národu země Mirádži vládnou smrtelníci, alev divokých, holých pustinách se pořád potulují mystická stvoření z dávných pověstí a někde prý stále čarují i samotní džinové. Na městečku Prachov ale nic mystického ani magického není a Amání se už nemůže dočkat, až z něj zmizí. Jestli zde zůstane, jejím osudem je skončit "buď provdaná, nebo mrtvá", takže se Amání hodlá z Prachova dostat za pomoci své ostré mušky. Když se na střelecké soutěži setká s Jinem, tajemným a neskutečně přitažlivým cizincem, usoudí, že našla ideální únikovou cestu. Ale za celé roky, kdy fantazírovala o útěku z domova, se jí určitě nesnilo, že odsud uteče před vražednou sultánovou armádou s uprchlíkem hledaným za velezradu na
mytickém koni. A určitě nečekala, že se do toho uprchlíka zamiluje… nebo že jí mladík pomůže odhalit mocnou pravdu o tom, kdo Amání opravdu je.


4.Divoká píseň
O této knize jsem dlouho váhala jestli je tak dobrá abych si jí chtěla přečíst bohužel minule nebyla sehnatelná, ale tentokrát ji mám já.

Napínavé převyprávění příběhu Romea a Julie v temném městě Verity, kde najdete všechno, jen ne bezpečí… protože tohle místo ohrožují monstra, která se zrodila z násilí. Kate touží být tak nemilosrdná jako její otec, který vládne Severní části Verity, nechává nestvůry potulovat po městě a vybírá od lidí peníze za jejich bezpečí. Po pěti letech na internátních školách se Kate konečně vrací domů a chce ukázat otci, že je stejně nelítostná jako on. August chce být člověk. Ale není. Je nestvůrou, která dokáže krást duše pomocí hudby. Jeho otec řídí Jižní část města a snaží se chránit nevinné. August je jeho tajná zbraň. Jejich město je rozdělené. Jejich město se rozpadá. A Kate a August jsou jediní, kdo chápou obě strany, jediní, kdo jsou schopní něco udělat. A přitom tak rozdílní… Ale jak se může člověk rozhodnout, jestli bude hrdina nebo zloduch, když je tak těžké rozlišit, co je co?

5.Bez šance
Zvláštní je jak oproti ostatním knihám tato kniha vyčnívá má tuctově bílé stránky jak žádná jiná, a zvláštní spojení barev.

Fascinující a temná dystopie ze světa, kde společnost zavedla nový zákon: Každé dítě má právo na život od chvíle početí až do věku třinácti let. Mezi třinácti a osmnácti je ale na rodičích, jestli ho vychovají až do dospělosti, anebo ho pošlou… rozpojit. Tohle nenápadné slovo znamená, že problémové děti, sirotci, anebo prostě ty, které v sobě mají příliš vzdoru, jsou odeslány do sběrných táborů, kde jsou jejich těla rozebrána a orgány předány těm, co je potřebují. Takže technicky žijí dál - alespoň to dětem říkají. Tři z nich, Connor, Risa a Lev, se setkávají v táboře a ani na okamžik nemají chuť žít dál…rozpojení. Jedinou šancí je útěk.








Žádné komentáře:

Okomentovat