2017/11/04

Wrap up - říjen 2017

Ahoj, knihomolové
dneska vám ukážu co všechno jsem za tento nejpodzimnější měsíc přečetla. I když tento měsíc nebyl nějak neobvyklí vše podle plánu a tak jsem i přečetla dvě knihy (podle plánu).

Světoznámí seriál podle této knihy proto taky můžete tuto knihu znát spíše pod oficiálním názvem 13 reasons why.

Clay je jedenáctý (devátý) člověk na seznamu? Ptáte se na jakém seznamu? Na žádném na jakém by jste chtěli být, ale i přesto na něm Caly je i když je to slušný a hodný kluk. Na seznamu, který určuje kam až vaše mysl dohlédne, co všechno se vám odhalí o Hannah Beaker smrti. Třináct kazet, třináct lidí, třináct důvodů proč. Lidé, kteří doženou Hannah dohnat na okraj svoji propasti až nebude mít šanci kam jít,.... než seskočit, 13 příběhů, kterým se odhalí proč? A mezi nimi je i náš poctivý Clay, který jako jediný z třinácti nechce vše nechat v tajnosti...
Kniha byla jiná to 100%. Dokonce mě i v některých chvílích bavila a nemohla jsem se dočkat až jí začnu číst. Ale i přesto mě kniha velice zklamala nezajímavým koncem, což já hodně na knihách nemám ráda musí mě bavit od začátku do konce ne jen když má akční scénka směny. Hlavní postavy mi byli i sympatické zvlášť Clay, který se mi líbil jelikož si vzpomeňte na knihu v které účinkuje kluk (to jo), ale hodný kluk (mmm...) Takže bych dala knize tři hvězdy.

Knížka, kterou bych zařadila do TOP 5 nejlepších knih za tento rok napínavá, akční, zajímavá....

Lee zrovna potkalo zrazení jaké ani za mák nečekala. A protože už nemá, pro co žít tady v Georgii vydává se jako ostatní zlatokopové do Kalifornie kde právě probíhá zlatá horečka. Do té doby než se vydala s karavany povozů přes celou severní Ameriku se o svojí rodinu dokázala každou zimu postarat a víte jak, Leah asi jediná z mála dokáže zlato vycítit a tak i zbohatnout. Jenže tento dar možná jako dar ani není a lidé chtějí její schopnosti využít a proto utíká do Kalifornie kde by mohla jen přece zapadnout a nikomu by nebylo divné, co zrovna dělá.

Já bych tuto knihu asi nezadávala do žánru fantasy to ne, spíše to byla taková historická kniha. Každou chvíli jsem čekala zvrat, kdy kniha začne být nedomyšlená kde děj už čeká jenom konce, ale ne jakoby autorka měla na každou stránku esa v rukávu a kniha byla stejně napínavá jak na začátku, jakoby autorka nevěděla že kniha zrovna končí a psala tak jakoby byl začátek. Historické prvky byli úžasné, prostě úžasné a všem nám otevřeli výhled na dobu, kdy lidi se plahočili takové dálky za bohatstvím. Kniha byla velice upřímná ukázala nám, jak krutá tato doba byla a jak nezáleželo na tom kdo jste, zemřelo tisíce lidí než se dostali tam kam chtěli, proto kniha ve mně vzbuzovala dojem vážnosti jakoby jsem nečetla jen smyšlený příběh, ale něčí osudy. Pět z pěti a to pro to že jsem od knihy nečekala tak dobré pozdvižení… Čekala jsem, že to bude rádoby další knihy a přitom mě tak dostala. Jedna z knih kde jsem byla nadšená z díla autorky.


Žádné komentáře:

Okomentovat