Recenze: Kruh neboli zahlcení sociálními sítěmi

Autor: Dave Eggers
Nakladatelství: Plus
Rok vydání: 2013
Počet stran: 416
Žánr: thriller

Abych řekla pravdu jsem nadšená ale zároveň zklamaná. Vše se týká kruhu ano knihy jinak v angličtině the Circle.

Mea pracuje v práci která není až tak podle jejích představ, lidi kolem ní nenávidí ale i přesto se na ně usmívá. Oni nečekají že by přestoupila ale ona to udělá. Její kamarádka Anni s kterou se seznámila na vysoké pracuje v Circlu nejlepší, nejhezčí, nejkomunitnější a další nej.... firmě vůbec a tak Mea najde fleka. Ale firma má svůj háček "transparentnost", lidé musí být veřejní a Mea je tomu příkladem. Jenže čím víc budete ukazovat svoje já a čím víc budete transparentní a lidé uvidí vše ne jen že se zabrání zločinům ale také se stane něco co se stát nemělo a nesmí...Máme ještě ve světě soukromí? Je vše zatím jenom tajemstvím? Už nežijeme za zdí žijeme veřejně. Tajemství jsou lži. Sdílení každý ocení. Soukromí je krádež.

Kniha na mě udělala dobrý dojem hned od začátku, málo knih se zabývá tak pestrobarevným tématem jako je pohlcení sociálních sítí vlastně kvůli tomu jsem si taky knihu koupila. Obálka je pěkná není přeplácaná ani na ní nic nechybí je prostě pěkná. K tomu bych vám strašně ráda řekla konec který mě zaskočil a doslova šokoval ale ne. Je spoustu plusů na knize ale taky spoustu mínusů, na knihu musíte mít trpělivost popisuje se tam každá vteřina a příběh i když se nezdá je velice zdlouhavý ale vše k ničemu patří a to zdlouhavé téma k
Které vlastně ani nechápeme k čemu spisovatel napsal je tam užitečný, i já jsem knihu četla fakt dlouho k tomu se čte velice těžko, jsou tam slova která jen tak v běžném jazyce nepoužíváme ale i přesto jim rozumíme nebo alespoň porozumíme. Ale i přes ten velký plus mě kniha trochu zklamala, čekala jsem že to bude napínavé, akční ale ne, čekala jsem strašně dlouho ale ne nic takového spíš to bylo takové převyprávění.