2017/10/30

Recenze: Škola dobra a zla nebo také škola pro pohádkové postavy

Název: Škola dobra a zla (The Shcool for good and evil)
Autor: Soman Chainani
Nakladatelství: CooBoo
Rok vydání: 2014
Počet stran: 416
Žánr: Fantasy

Škola dobra a zla v originále The School for Good and Evil se mi hodně líbila krásná pointa.
Od spisovatele Somana Chainania jsem tuhle knížku četla jako první protože je to jeho taky první knížka kterou napsal a kterou se taky proslavil kniha mě vtáhla do děje prvních 5 kapitol jsme se seznamovali a nějak mě ta knížka přestala bavit sice tam bylo trochu drama jak se dostali vlastně do školy ale potom mě to prostě začalo nudit a knížku jsem odložila na příště ale pak za pár měsíců jsem si k ní sedla a přečetla za 2 dny což bylo na 400 něco stránek dost.
Tato kniha mě především zaujala tím že se o ní hodně mluvilo a i ta pointa byla dokonalá škola čar a kouzel, škola dobra a zla.

Kniha vypráví o dvou dívkách Sofii a Agátě, Sofie se vždy chtěla dostat do školy a i přesto že její otec to nechtěl nechtěla totiž zkysnout v Gavldonu (když tak ten název si pamatuju na zpaměti)neviděla totiž tady budoucnost na rozdíl od Agáty.
Sofie se teda pokouší skamarádit s Agatou aby je dvě odnesl školník do školy Agátu samozřejmě do školy zla protože to k ní zcela pasovalo zlá, nepřátelská, špinavá čarodějnice zato Sofii do školy dobra a i tak se stane jak se dozvíme z názvu knížky.
Jenže je tady omyl Agátu dají do školy dobra a Sofii do školy zla jak se s tím poperou?


Kniha se mi líbila především dějem jak spisovatel dokázal vyjádřit svůj projev, to drama jsem cítila s hlavními postavami kniha vám taky dá takové dá se říct přece vzetí neznamená že člověk který vypadá laskavě, krásně, milosrdně nemůže být zevnitř zlý a ukrutný zvíře o tom se dozvíme v tento knížce nebo dá se taky říct jak jen to je to přísloví "nesuď knihu podle obalu" přesně nesuďte lidi podle obličeje dá se říct což se mi strašně líbilo zrovna s takovou věcí se potýkám i v mém životu.
Knihu bych určitě doporučila si přečíst asi pokud máte rádi fantasy a pohádky to mě přivádí na otázku.
Věříte pohádkám?
Já sama nevím pokud to bereme tak že pohádky nám mají něco předat a jestli v to věřím tak ano ale jestli jsou dopravnické asi ano určitě alespoň z půlky musí být pravda třeba se to nestalo zrovna princezně a princi ale alespoň půl pravdy tam určitě je.
Určitě si radostí přečtu 2 a i 3.Dala bych asi 4 a půl bylo to dokonalý ale znám i lepší a taky za ten začátek ten mě moc nechytl.



Žádné komentáře:

Okomentovat