2018/07/11

Film vs. kniha - Romeo a Julie

Ciao mí milí knihomolové,
vítám vás u nového článku na zhodnocení klasiky od Shakespeara a taky porovnání s filmem. 

Filmů i divadelních představení a spoustu různých verzí Shakespearova ztvárnění je vlastně bezpočet, já koukala na dva filmy z roku 1968 a 2013, ale je tu taky 1996 s DiCapariem, 1954, který dostal téhož roku zlatého lva pro nejlepší film, ale, co koukám je tu jich bezpočet, různé animované retelingy, bujná fantazie režisérů, a spoustu diváků, kteří nad známým dramatem běží do kina.



1968 - Romeo - Olivia Hussey 
           Julie - Olivia Hussey 

Další - John McEnery, Milo O'Shea, Pat Heywood, Michael York, Bruce Robinson, Paul Hardwick, Natasha Parry,...

Na film jsem koukala v originále, poměrně dlouho, 2:18, což bylo jedno z věcí, že mě film nudil, asi třikrát jsem ho zastavovala a dokoukávala další den. Ale musím ocenit hudbu, která byla nádherná. Abych řekla pravdu docela špatně se mi poslouchala Britská angličtina, chápala jsem sice děj protože jsem četla už knížku, ale kdybych jí nečetla nevím jestli bych si něco z toho vyhodnotila. Kulisy a navržení šatů a všechno tohle okolo bylo opravdu hezké, jakoby jsme se doopravdy dostali do století kdy žil Shakespeare. 



Olivia Hussey určitě neumí hrát brečící znělo to jako kdyby jí vraždily, v druhý půlce filmu kde všichni vřeštěli jsem měla dojem, že prohodím monitor oknem, ale přežila jsem to. Film měl dobré i zlé stránky, ale asi na tu dobu 60. léta to opravdu bylo dobré.



2013 - Romeo - Douglas Booth
           Julie - Hailee Steinfeld

Další - Ed Westwick, Kodi Smit-McPhee, Damian Lewis, Stellan Skarsgård, Paul Giamatti, Natascha McElhone, Lesley Manville,..

Na tuhle verzi jsem sice koukala poměrně dávno, ale pamatuju

si její průměrnost stejně jak u spoustu YA knížek. Oba herci jsou hezký a tím končí vše, hudby jsem si vlastně vůbec nevšimla, asi protože to bylo něco hodně obyčejného, celkově hudby ve filmu si všimnu pokud je hodně dobrá, protože po ní při koukání na film nepátrám. Určitě film byl kratší, je to taky nejnovější ztvárnění Romea a Julie a nebylo ničem zajímavý, ale asi aby jste pochopili příběh a nemuseli jste se trápit s dvou hodinovým snímkem z roku 1968, to stojí za to.




Žádné komentáře:

Okomentovat