2018/03/21

5 lidí jsme se zeptali: Jaký je rozdíl mezi pýchou a hrdostí?

Ciao mí milý knihomolové,
dneska tu máme první článek z nového formátu a to "5 lidí jsme se zeptali" vždy vyberu něco z nějaké knihy nějaký slavný citát nebo něco podobného a zeptáme se na nějakou čarovnou otázku naší společnosti a vy můžete pozorovat jejich odpovědi podle věku a pohlaví uvidíme jak se vám článek bude líbit. Něco podobného jsem dělala se sestrou, ale na malého prince. Taky pokud máte nějaký nápad na nějakou takovou otázku nebo pokud chcete být rovnou v žádaných na odpověď napište mi do komentáře vaše e-milovou adresu na, kterou vám vždy napíšu momentální otázku, abych pořád neměla stejné lidi.
Dneska se budeme ptát na otázku: Jaký je rozdíl mezi pýchou a předsudkem?
Vybraná kniha: Pýcha a předsudek

Jane Austenová, umřela 18. července 1817 (41 let)
- Je rozdíl mezi pýchou a hrdostí, ač se obě tato slova často užívají. ...Hrdý člověk nemusí být ještě pyšný. Hrdost se týká spíš toho, co si sami o sobě myslíme, pýcha toho, co si přejeme, aby si o nás mysleli druzí.

Anička, 10 let (sestřička)
- Pýcha je, že si pyšný na sebe a hrdost je, že si na někoho hrdý, že něco překonal něco dokázal, ale není to pýcha, ale hrdost.

Míša, 13 let (kamarádka)
- Pýcha že třeba je ,, namyšlený/á"
Hrdost třeba je hrdý na sebe, že udělal něco dobrého

Julka, 42 let (moje mamka)
Je to tenká hrana, skoro to samé. Můžeme být hrdí na svojí práci, na své děti, na své rodiče, na svůj národ…

Barča, 13 let (nejlepší kamarádka)
No základ to má stejný. Jen když jsi hrdý tak nemáš potřebu to vytrubovat všude kolem jako když jsi pyšný.



4 komentáře:

  1. Já jsem nedávno v rámci jednoho projektu pokládala otázky na téma Identita a hrozně se mi tohle dotazování líbilo :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byla bych v tom případě moc ráda kdyby ses taky přidala sem ke mně.. Ale děkuji za komentář.

      Vymazat
  2. Skvělý článek, tohle dotazování se mi líbí :) Jen tak dál :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za komentář. A byla bych moc ráda kdyby ses toho dotazování také zúčastnila.

      Vymazat