2017/11/04

Recenze: Pomsta & Rozbřesk

Název: Pomsta & Rozbřesk (The Wrath and the Dawn)
Autor: Renée Ahdieh
Nakladatelství: CooBoo
Rok vydání: 2016
Počet stran: 399
Žánr: retelling

Můj první retelling (retelling znamená převyprávění známého příběhu, do podoby spisovatele). Pomsta a rozbřesk převyprávění pohádky tisíce a jedné noci. Abych se přiznala moc o těchto pohádkách nevím, jako malé mi rodiče vyprávěli spíše naše pohádky o perníkové chaloupce, o šípkové růžence, o sedmi trpaslíků ..... Ale žádné turecké pohádky, a pro mne to bylo poprvé seznámení s těmito pohádky.

V Chorásánu vládne zlý a násilnický kalif, který si bere každou noc jinou ženu a za rozbřesku je nechává pověsit na hedvábné niti. Žádná žena v okolí by nechtěla popást do takových spárů zla natož jít do ďáblova úkrytu dobrovolně. Ale Šeherezáda není, jen tak obyčejná žena a nepřišla za kalifem jen tak, chce se pomstít, chce se pomstít za svoji nejdrahčí přítelkyni Šází, za tucet dalších mladých žen, za tucet dalších rodin co strádají po svých dětech a ....... Ale postupem času Šeherezádá poznává že kalif není takovým člověkem jakého si ho představovala, proč zabil ty dívky a proč ne ji? Dá se zamilovat do takového netvora, nebo to jen on v ní vyvolává takové pocity nějakou magií, je to doopravdy ona?

Kniha mě neskutečně dojala. Poslední dopis adresovaný Šeherezádě jsem četla snad čtyřikrát a vystavila na svůj instagram. Nenacházím žádné mínusy na knize. Možná se vám ze začátku bude zdát že kniha je psaná těžkou formou řeči, ale po čase si na tuto formu zvyknete. Šeherezáda byla moje nejoblíbenější postava z celé knihy. Nebyla naivní, namyšlená ani nezodpovědná, byla chytrá a dokázala si pohrát se slovy. Dokonalá kniha v srpnu by měl vyjít další díl, který doufám že si přečtu.



Žádné komentáře:

Okomentovat